Privacybeleid

Uw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat uw gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken.

Wanneer u gebruikt maakt van onze dienstverlening maken wij een digitaal dossier met een dossiernummer voor u aan. Hiervoor gebruiken wij uw NAW-gegevens, telefoonnummer en e-mailadres.

Om aangifte van overlijden te kunnen doen bij de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden hebben wij het BSN van de overledene nodig.

Om Uitvaartpolissen voor u aan te kunnen vragen hebben wij nodig:

  • De polissen.
  • Een kopie van de bankpas waar het geld op gestort kan worden door de verzekeringsmaatschappij.
  • Een kopie van het ID van de overledene.
  • Een kopie van de aanvrager van de uitvaart.

Welke documenten maken wij aan:

  • Aanvraag voor het regelen van de uitvaart.
  • Registratieformulier.
  • Aangifte van overlijden.

Wij krijgen van de gemeente waar het overlijden plaatsvinden:

  • Akte van overlijden.
  • Verlof tot begraven of cremeren.
  • Toestemming tot uitstel van de wettelijke termijn van 6 werkdagen.

Al onze medewerkers en vrijwilligers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend bij indiensttreding.